perjantai 25. maaliskuuta 2016

Navettahommia

Mä pidän tästä työstä. Siinä missä ihmiset puhuu maanantain olevan piinaava päivä joka julistaa viikonlopun olevan virallisesti ohi mua harvoin edes harmittaa. Mä herään, menen navettaan jaan vasikoille heinää ja maitoa ja vähän tökin niiden naamoja ettei ne nuole kaikkea epäoleellista kalustoo. Mä siivoan vesiastiat ja nään kuinka kaikki se lika katoaa alas jätepaikkoihin ja mietin kuinka paljon puhtaampaa vettä ne naudat nyt saa. Lähinnä kaikessa mitä tekee sen huomaa että on tehny hommia.


Sitä siivoaa parret, lapioi lisää kuivikkeita tai vaikka pesee traktoria sitä saa sen ahh nyt näyttää paremmalta fiiliksen, sen saman joka tulee kun lauantai aamuisin päättää imuroida ja kattoo kuinka kaikki ne villakoirat katoaa imurin sisään.


Mä suihkutan desifoivaa sprayta kipeän vasikan napanuoraan, ajan avantilla sokerijuurikkaita apevaunuun ja pyyhin likaisen utareen ennen lypsyä hyräillen hyväntuulisesti vanhoja iskelmiä koko prosessin läpi. Mä voin mielestäni olla aika varma että mun uravalinta on aika nappiinsa valittu.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti